Akupunktura – metody

Akupunktura wg dr Tana

Acupuncture Tana

Metoda równoważenia dr Tana powstawała na przestrzeni całej, 40-letniej praktyki dr Richarda Tana, akupunkturzysty i znawcy Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. Jej podstawowym założeniem jest prosta, intuicyjna diagnoza i łatwość doboru punktów leczniczych.

Metoda polega na wbijaniu igieł w odległe miejsca niż miejsce bólu, opierając się na systemie E.C.I.W.O., dzięki którym dochodzi do balansowania (przywrócenia równowagi) zaburzonego meridianu czego efektem jest niemal natychmiastowa redukcja bólu. Istnieje 6 możliwości balansowania zaburzonego meridianiu. Efekty są nierzadko zdumiewające! Bóle pleców, łokieć tenisisty, zwiększony zakres ruchu i wiele innych problemów można z sukcesem leczyć Akupunkturą wg dra Tana.

Ogromną zaletą tej metody jest możliwość wbijania igieł w punkty dystalne, co stwarza możliwości testowania bolesnego miejsca, a nawet prowadzenia równolegle innych terapii.

Metoda bardzo dobrze sprawdza się w bólach i zaburzeniach aparatu ruchu.

Akupunktura dr Tan

Akupunktura Master Tung

Metoda mistrza Tunga

Metoda mistrza Tunga należy do tzw. metod dystalnych. Polega na zaopatrywaniu, odwzorowywaniu miejsca bólu czy problemu w ciele używając punktów akupunkturowych zlokalizowanych na pozostałych częściach ciała co umożliwia jednoczesną pracę manualna w miejscu dolegliwości.

Koncepcja zawiera diagnostykę Harry czyli pracę akupunkturowa ukierunkowana na problemy brzuszne, akupunkturę czaszki oraz skrwawianie . Sprawdza się zarówno w typowych dolegliwościach bólowych jak i w leczeniu migren, bolesnych miesiączek, bezsenności, problemach z zatokami , ciężkim przebiegiem menopauzy, oraz wieloma nietypowymi dolegliwościami.

Akupunktura konstytucjonalna Stems & Branches

Każdy człowiek ma swoje mocne i słabe strony

Zgodnie z tym systemem każdy człowiek ma swoje mocne i słabe strony. Diagnozujemy je poprzez badanie pulsu pacjenta oraz obliczeniu tendencji urodzeniowych na poziomie Great Movemet, Stem i Branch. Po znalezieniu najsłabszych ogniw wzmacniamy je za pomocą odpowiednio dobranych punktów, dzięki czemu organizm wraca do równowagi oraz zmienia się samopoczucie fizyczne i psychiczne.

Jest to koncepcja służąca wykryciu pierwotnych zaburzeń w ciele oraz przypomnieniu organizmowi za pomocą igły o wibracjach o których zapomniało. W terapii stosuje się minimalna ilość igieł (1-2). Ten system dedykowany jest zwłaszcza osobom które chcą utrzymać zdrowie, chcą czuć się po prostu dobrze i w pełni swojego potencjału.